ШАНОВНІ РЕСПОНДЕНТИ! З 1 СІЧНЯ 2023 РОКУ СТАТИСТИЧНА ТА ФІНАНСОВА ЗВІТНІСТЬ ПОДАЄТЬСЯ ВИКЛЮЧНО В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ.
05.02.2013р. в актовому залі Головного управління статистики о 1000 відбудеться інструктивна нарада з питання «Порядок складання статспостереження по ф.№50-сг  «Основні економічні показники роботи с/г підприємства»
Стан і благоустрій автомобільних доріг загального користування Печать
Прес-випуски 2011

Автомобільні шляхи Вінничини — мережа доріг на території Вінницької області, що об'єднує між собою населені пункти та окремі об'єкти і призначена для руху транспортних засобів, перевезення пасажирів та вантажів. Вони є важливою ланкою загальної транспортної системи країни, без якої не може функціонувати ні одна галузь народного господарства. Рівень розвитку і технічний стан дорожньої сітки значно впливає на економічний і соціальний стан і розвиток як країни в цілому, так і її окремих регіонів, поскільки надійні транспортні зв’язки сприяють підвищенню ефективності виконання основних виробничих фондів, трудових і матеріально-технічних ресурсів, підвищенню продуктивності праці.

  Займаючи одинадцяте місце в Україні по території (26,5 тис.кв.км), Вінницька область на 01.01.2011р., як і в минулі роки, має одну з найбільших протяжностей доріг загального користування – 9,5 тис.км. Це 2 місце серед регіонів України. З них автодороги державного значення складають 793,8 км    (8%), дороги місцевого значення – 8735,6 км (92%).
Дороги з твердим покриттям становлять майже 9,0 тис.км, або 94%, загальної протяжності, решта – ґрунтові дороги. Порівняно з 2009р. їх протяжність збільшилась на 6,0 км. В звітному році було введено в експлуатацію нову автодорогу державного значення, витрати на будівництво якої становили 90,6 млн.грн. Щільність автомобільних доріг з твердим покриттям на 1000 кв.км території в середньому по Україні 275 км. По Вінницькій області цей показник вищий, ніж в цілому по країні та в інших областях і становить 339 кілометрів. По цьому показнику область посідає п’яте місце серед регіонів України.
Дороги з цементобетонним та асфальтобетонним покриттям, на які приходиться найбільше навантаження по перевезенню пасажирів та вантажів становлять майже 2,0 тис.км – це п’ята частина автодоріг з твердим покриттям. Найбільшу питому вагу в дорогах з твердим покриттям області займають чорне шосе і чорні гравійні дороги – майже 40 відсотків. Автодороги з перехідними типами покриття (білощебенове та бруковані), які потребують вдосконалення, займають відповідно 24% та 18% в загальній протяжності автодоріг з твердим покриттям. Всі ці показники залишились на рівні попередніх років.
Аналізуючи якісний стан автодоріг слід відмітити, що питома вага автодоріг з удосконаленими типами покриття (цементобетонне, асфальто-бетонне, чорне шосе, чорне гравійне) станом на 1 січня 2011р., як і станом на 1 січня 2010р.  становила більше половини (59%) всіх доріг з твердим покриттям.
У зв’язку зі сприятливим географічним положенням, наявністю транспортних коридорів, автомобільними дорогами Вінниччини прямує значна кількість великовагових, великогабаритних транзитних автомобілів, автотранспорт підприємств та організацій області, а також значна кількість автопарку приватних перевізників, переважна кількість якого також складається з автомобілів великої вантажопідйомності.
В зв’язку з цим, з кожним роком зростає значимість автодоріг, вимоги до їх стану.
Слід відмітити суттєве збільшення фінансування на утримання автомобільних доріг в 2010р. порівняно з 2009р. Якщо в 2009р. воно становило 121,9 млн.грн., то в 2010р. фінансування збільшилось на 58% і становило 193,0 млн.грн. Таке велике збільшення відбулось за рахунок збільшення надходження коштів як з державного так і з місцевого бюджетів, які в 2010р. становили майже 192 та 1,1 млн.грн. проти 121,9 млн.грн. та 3 тис.грн. в 2009 році відповідно.
За 2010р. дорожниками на капітальний ремонт витрачено 6,9 млн.грн., що в 1,4 раза більше, ніж у попередньому році. Було відремонтовано один міст загальною протяжністю 50,9 пог.м.
Роботи по поточному ремонту у 2010р. виконані на суму 7,3 млн. грн. Витрати на експлуатаційне утримання становили 96,4 млн.грн.
Близькість державних кордонів зобов’язує дорожників підтримувати дороги в належному стані, адже від цього залежить не тільки імідж регіону, але і всієї держави.

Заступник начальника                                                                             С.В.Рибалко

Обновлено 07.04.2011 14:30
 

При використанні статистичної інформації посилання на Головне управління статистики обов'язкове
©
 Головне управління статистики у Вінницькій області
Розробник сайту: управління інформаційних технологій Головного управління статистики у Вінницькій області