| 
           До дошкільних навчальних закладів належать  ясла, ясла-садки, дитячі садки,  ясла-садки сімейного, комбінованого,  компенсуючого типу (спеціальні та  санаторні), навчально-виховні  комплекси тощо.            Відсоток охоплення дітей дошкільними закладами   розраховується як відношення чисельності дітей у дошкільних закладах до   загальної чисельності дітей відповідного віку на початок наступного за  звітним  року.            До загальноосвітніх навчальних закладів належать школи, ліцеї, гімназії,  колегіуми, навчально-виховні комплекси  (об’єднання), санаторні школи всіх  ступенів, а також спеціальні школи.              Загальноосвітні навчальні заклади першого  ступеня (початкова школа) забезпечують  початкову загальну освіту,  другого ступеня (основна школа) – базову загальну  середню освіту,  третього ступеня (старша школа) – повну загальну середню  освіту.            Професійно-технічні навчальні заклади –  навчальні заклади для  забезпечення потреб громадян у  професійно-технічній освіті. Випускнику  професійно-технічного  навчального закладу, який успішно пройшов кваліфікаційну  атестацію,  присвоюється кваліфікація “кваліфікований робітник” з набутої  професії  відповідного розряду (категорії).             До вищих навчальних закладів належать технікуми, училища, коледжі, інститути,  консерваторії, академії, університети тощо. 
           Відповідно до статусу вищих навчальних закладів встановлено чотири рівні   акредитації: I – технікуми, училища, II – коледжі та інші прирівняні  до них  заклади, III і IV – академії, університети, інститути,  консерваторії. 
           Вищі навчальні заклади здійснюють підготовку фахівців за  освітньо-кваліфікаційними рівнями:            молодший спеціаліст – забезпечують технікуми, училища, інші вищі навчальні  заклади І рівня акредитації;            бакалавр – забезпечують коледжі, інші вищі навчальні заклади ІІ–ІV рівнів  акредитації;            спеціаліст, магістр – забезпечують вищі навчальні заклади ІІІ і ІV рівнів  акредитації. 
           У рамках удосконалення державного статистичного спостереження з питань   вищої освіти змінено методологію формування показників, які  характеризують  прийом до ВНЗ і випуск фахівців.            Так, починаючи з 2004/05 навчального року  наводяться дані про прийом на  початковий цикл навчання (тобто про студентів,  які тільки розпочали  навчання у ВНЗ) та випуск фахівців (без тих, що  продовжують навчання з  метою здобуття більш високого освітньо-кваліфікаційного  рівня). 
 |