ШАНОВНІ РЕСПОНДЕНТИ! З 1 СІЧНЯ 2023 РОКУ СТАТИСТИЧНА ТА ФІНАНСОВА ЗВІТНІСТЬ ПОДАЄТЬСЯ ВИКЛЮЧНО В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ.
05.02.2013р. в актовому залі Головного управління статистики о 1000 відбудеться інструктивна нарада з питання «Порядок складання статспостереження по ф.№50-сг  «Основні економічні показники роботи с/г підприємства»
Печать
Запобігання проявам корупції

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ ГУС у Вінницькій області
від 28.01.2021 № 9

 

Методичні рекомендації щодо організації роботи із повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами,
у Головному управлінні статистики у Вінницькій області

 

І. Загальні положення

1. Ці Методичні рекомендації підготовлені з метою належної організації роботи в Головному управлінні статистики  у Вінницькій області (далі – ГУС у Вінницькій області) із повідомленнями про порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон) та передбачають механізм, яким користуватимуться працівники в ГУС у Вінницькій області, які мають намір повідомити інформацію про факти корупції, та інструменти їх захисту як викривачів, чия інформація про суспільно небезпечне діяння може стати основою для подальших викриттів та розслідувань антикорупційними органами.

2. Терміни в цих Методичних рекомендаціях вживаються в значеннях, наведених у законах України "Про запобігання корупції", "Про інформацію".

3. Повідомлення про порушення вимог Закону може бути здійснене працівником в ГУС у Вінницькій області  без зазначення авторства (анонімно).

4. Вимоги до анонімних повідомлень про порушення вимог Закону та Методичних рекомендацій їх розгляду визначаються Законом.

5. Анонімне повідомлення про порушення вимог Закону підлягає розгляду, якщо наведена в ньому інформація стосується конкретного працівника в ГУС у Вінницькій області,  містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.

6. Анонімне повідомлення про порушення вимог Закону підлягає перевірці у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня його отримання. Якщо у зазначений термін перевірити інформацію, що міститься в повідомленні, неможливо, начальник Головного управління або його заступник продовжують термін розгляду повідомлення до тридцяти днів від дня його отримання.

7. У разі підтвердження викладеної в повідомленні інформації про порушення вимог Закону начальник Головного управління вживає заходів щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних до дисциплінарної відповідальності, а у випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення також інформує спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.

8. Посадові і службові особи ГУС у Вінницькій області  в разі виявлення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання інформації про вчинення такого правопорушення іншим працівником ГУС у Вінницькій області, зобов’язані у межах своїх повноважень ужити заходів щодо припинення такого правопорушення та негайно письмово повідомити про його вчинення спеціально уповноважений суб’єкт у сфері протидії корупції.

9. Перелік установлених Законом вимог, заборон та обмежень, порушення яких є правопорушенням, пов’язаним із корупцією, наведений у додатку 1 до Методичних рекомендацій щодо організації роботи із повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 06 липня 2017 року № 286.

10. Для визначення спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції, якого необхідно повідомити про вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, можна керуватися додатком 2 до Методичних рекомендацій щодо організації роботи із повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 06 липня 2017 року № 286.

Так, у вищезазначеному додатку 2 наведено перелік корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією, за які законом установлено кримінальну та відповідно адміністративну відповідальність, визначено підслідність кримінальних правопорушень, а також посадових осіб, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення.

II. Засади та принципи організації роботи з повідомленнями

1. Організація роботи з повідомленнями про порушення вимог Закону в  ГУС у Вінницькій області базується на таких засадах:

  1. знання та обізнаність:  інформування про можливість подати повідомлення та повноваження начальник в ГУС у Вінницькій області до його розгляду;

2) доступність: забезпечення безперешкодного доступу для подання повідомлення, процес подання таких повідомлень має бути зручним;

3) довіра: інформування про виконання державних гарантій захисту працівників  ГУС у Вінницькій області  як викривачів;

4) відповідальність: забезпечення керівництвом ГУС у Вінницькій області  у роботи з повідомленнями;

5) ефективність: реагування на випадки порушення вимог Закону;

6) прозорість: інформування працівників ГУС у Вінницькій області як викривачів про те, як розглядаються їхні повідомлення;

7) аналіз та вивчення: систематичний перегляд і коригування організації роботи з повідомленнями.

2.Принципи організації роботи з повідомленнями про порушення вимог Закону:

1) доброчесність: поведінка посадової особи ГУС у Вінницькій області   має відповідати вимогам закону та загальновизнаним етичним нормам;

2) захист прав викривачів; посадові особи ГУС у Вінницькій області, які мають доступ до повідомлень, повинні розуміти ризики для працівників ГУС у Вінницькій області  (викривачів), пов’язані з поданням повідомлення, а також подальшим установленням фактів порушення вимог Закону;

3) конфіденційність: у процесі збору, використання та збереження інформації посадові особи ГУС у Вінницькій області  повинні виконувати вимоги законодавства щодо нерозголошення інформації про викривача;

4) зворотний зв'язок: рекомендується підтримувати зв'язок з викривачем, навіть якщо повідомлення надано анонімно;

5) неупередженість: повідомлення слід розглядати по суті та без жодних упереджень;

6) об’єктивність: одержаній при розгляді повідомлення Інформації має бути дана повна та об’єктивна оцінка;

7) рівність: слід забезпечити однакове ставлення до всіх працівників ГУС у Вінницькій області  (викривачів), незалежно від віку, статі, національної приналежності, віросповідання тощо.

ПІ. Організація роботи з повідомленнями

1. Прийняття, опрацювання та облік повідомлень від працівників ГУС у Вінницькій області  здійснює відповідальна особа за розгляд повідомлень про корупцію, внесених викривачами (далі - відповідальна особа).

2. Відповідальна особа - працівник ГУС у Вінницькій області, який здійснює прийняття, опрацювання, облік та розгляд повідомлень, що надходять за телефонами 52-57-70, на поштову чи офіційну електронну скриньку  ГУС у Вінницькій області  або відповідальної особи або через особистий прийом. Для ефективного прийому повідомлень складається опитувальний лист (додаток 3) .

3. Усі повідомлення реєструються в Журналі обліку повідомлень про корупцію, внесених викривачами. У разі надходження анонімного повідомлення у відповідних графах Журналу робиться позначка "Анонімно".

4. У разі надходження повідомлення про порушення Закону відповідальна особа невідкладно протягом одного дня повідомляє начальнику Головного управління.

5. Відповідальна особа при прийнятті повідомлень пропонує працівнику ГУС у Вінницькій області  викривачу (далі - заявник) надати:

1) інформацію про себе (прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання, контактний телефон);

2) іншу інформацію, що має значення для вирішення конкретного питання, згідно з додатком до цих Методичних рекомендацій.

6. Небажання заявника надати інформацію про себе не є підставою для відмови в прийнятті його повідомлення.

7. Обробка персональних даних заявників здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про захист персональних даних". Відповідальна особа має право зв’язатися в разі потреби із заявником для уточнення інформації.

8. Для забезпечення чітких та узгоджених дій щодо розгляду повідомлень відповідальна особа використовує схему стандартної процедури їх розгляду  (додаток 4) , яка складається з таких етапів:

1) з’ясування, чи відповідає отримане повідомлення за своїм змістом вимогам Закону. Якщо не відповідає, тоді щодо анонімного повідомлення інформується начальник Головного управління, а щодо неанонімного – надається повідомлення викривачу;

2) якщо повідомлення за своїм змістом відповідає вимогам Закону, з’ясовується, чи є наведені в повідомленні інформація та факти про порушення вимог Закону предметом розгляду, хто є суб'єктом ймовірного вчинення порушення вимог Закону. Якщо це керівництво ГУС у Вінницькій області чи уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції, тоді зазначене повідомлення надсилається для розгляду до відповідного спеціально уповноваженого суб'єкта у сфері протидії корупції. Якщо це інший працівник ГУС у Вінницькій області, таке повідомлення підлягає перевірці, про результати якої необхідно інформувати начальника Головного управління. Щодо не анонімного повідомлення про результати  повідомити викривачу.

9. У разі підтвердження викладеної в повідомленні інформації про порушення вимог Закону начальник Головного управління  вживає заходів щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності, а у випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення також інформує спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції. У зв’язку зі здійсненим повідомленням про порушення вимог Закону працівник  ГУС у Вінницькій області  (викривач) може повідомляти про переслідування його або його близьких осіб. У разі надходження інформації про наявність загрози життю, житлу, здоров’ю та майну викривача або його близьких осіб працівнику  ГУС у Вінницькій області  потрібно звернутися до правоохоронних органів щодо застосування правових, організаційно-технічних та інших спрямованих на захист від протиправних посягань заходів, передбачених Законом України "Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві".

10. У разі звільнення чи примушення до звільнення, притягнення до дисциплінарної відповідальності чи інших негативних заходів впливу (переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення заробітної плати тощо) або загрози таких заходів впливу щодо працівника  ГУС у Вінницькій області (викривача) або члена його сім’ї - може звернутися до Національного агентства з питань запобігання корупції.

    IV. Перевірка інформації, що міститься в повідомленнях

    1. За повідомленнями про корупцію проводиться перевірка інформації.

    2. Перевірка інформації та розгляд повідомлень здійснюється за дорученням начальника Головного управління. До розгляду повідомлення можуть залучатися працівники ГУС у Вінницькій області, до компетенції яких належить питання, порушене в повідомленні.

    3. Начальник Головного управління доручає проведення перевірки інформації відповідальній особі.

    4. Для цього відповідальній особі надається право:

    1) запрошувати заявника та інших осіб (за згодою), які причетні до фактів, що стали Причиною звернення, й одержувати від них (за згодою) усні та письмові пояснення, інші документальні матеріали (їх копії), що стосуються перевірки інформації, зазначеної в повідомленні;

    2)   зв’язуватися із заявником у разі потреби для уточнення інформації, одержувати від нього за його згодою усні або письмові пояснення, інші документальні матеріали (їх копії) стосовно змісту повідомлення;

    3)   ознайомлюватися, вивчати в установленому порядку документи, що стосуються проведення перевірки інформації, зазначеної в повідомленні.

    5. Посадовим особам, залученим до процесу роботи з повідомленнями, забороняється розголошувати або використовувати в інший спосіб у своїх інтересах інформацію, що міститься у повідомленні, а також будь-яку іншу інформацію, пов’язану з прийняттям та розглядом повідомлення, крім випадків, установлених Законом.

    6. За результатами розгляду повідомлення надається аргументована усна, а в разі вимоги заявника – письмова відповідь.

    7. У разі виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення також інформуються спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції, визначені Законом.

    8. 3а підсумками роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, відповідальна особа один раз на рік складає звіт.

    9. Звіт повинен містити інформацію про:

    1)   кількість повідомлень, що надійшли до ГУС у Вінницькій області;

    2)   основні питання, що порушуються;

    3)   результати розгляду.

    10. Документи і матеріали стосовно розгляду повідомлень, що надійшли до  ГУС у Вінницькій області, обліковуються і формуються у справи.

    11. Аналітичні матеріали, що не містять інформації з обмеженим доступом, та загальні результати роботи  із повідомленнями розміщуються на офіційному вебсайті   ГУС у Вінницькій області.

     

     

    Головний спеціаліст з питань
    запобігання та виявлення корупції                                                                                                                                                      Ольга БЕРЕЖНЮК

     

     

    Обновлено 18.02.2021 15:06
     

    При використанні статистичної інформації посилання на Головне управління статистики обов'язкове
    ©
     Головне управління статистики у Вінницькій області
    Розробник сайту: управління інформаційних технологій Головного управління статистики у Вінницькій області